قیمت دستگاه سونوگرافی سه بعدی دست دوم

سونوگرافی سه بعدی چیست؟ مزایای انجام سونوگرافی سه بعدی چیست؟ طرز کار دستگاه سونوگرافی سه بعدی چگونه است؟ انواع دستگاه های سونوگرافی دست دوم را با قیمت مناسب از کجا بخریم؟

جهت رؤیت اندام داخلی بدن و انجام عملیات پزشکی تشخیصی، بهترین وسیله موجود دستگاه سونوگرافی می باشد. پیش از این دستگاه هایی همچون رادیوگرافی و سی تی اسکن مورد بهره برداری قرار می گرفتند که بدلیل مضرات اشعه ایکس استفاده شده در آنها در بیشتر موارد تشخیصی منسوخ شده اند و دستگاه سونوگرافی جایگزین آنها گشته است.

سونوگرافی را می توان از جمله روش های تصویربرداری دانست که با استفاده از امواج فراصوتی که ضرری برای بدن انسان و حیوانات ندارند در بافت های بدن نفوذ کرده و با بازتابش امواج توسط یک کامپیوتر تجزیه و تحلیل شده و به تصویر تبدیل می شوند.

سونوگرافی سه بعدی چیست؟

یکی از انواع سونوگرافی، سونوگرافی سه بعدی و چهاربعدی می باشد که علاوه بر طول و عرض بافت بررسی شده در سونوگرافی سه بعدی عمق و در چهار بعدی بعد زمان نیز قابل تشخیص می باشد.

سونوگرافی سه بعدی هزینه بالاتری نسبت به سونوگرافی دوبعدی داشته و دستگاه آن نیز به دلیل قابلیت های بیشتر گران می باشد. به عنوان نمونه زمانی که از سونوگرافی سه بعدی در بارداری استفاده شود اطلاعات بسیار دقیق تری از جنین بدست آمده و در صورت مشاهده ناهنجاری ها تصمیم صحیحی جهت ادامه بارداری گرفته می شود.
بنابراین از جمله مزیت های سونوگرافی سه بعدی بررسی دقیق تر اندام و بافت های بدن می باشد.

دستگاه سونوگرافی سه بعدی

خرید دستگاه سونوگرافی

مراکز درمانی و پزشکانی که قصد خرید انواع دستگاه های سونوگرافی جهت موارد تشخیصی تعیین شده را دارند باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند تا انتخاب مناسبی داشته باشند. برخی از این موارد را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

  • نوع دستگاه سونوگرافی باید با میزان استفاده در هر مرکز درمانی و تخصص پزشک هماهنگ باشد.
  • دستگاه های سونوگرافی خریداری شده باید قابلیت ارتقاء از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری را داشته باشند.
  • کیفیت دستگاه از جنبه دقت تصویر در حالت های مختلف و یکنواخت بودن تصویر مانیتور و تصویر چاپ شده باید مورد بررسی قرار گیرد.
با توجه به این مطلب که بین دستگاه های سونوگرافی متعدد با کارایی متفاوت اختلاف قیمت چشمگیری وجود دارد این نکته را در نظر داشته باشید که بازگشت سرمایه گذاری از جهت وجود حجم کار مهیا گردد.
همچنین با انتخاب و خرید انواع دست دوم دستگاه های سونوگرافی در تجهیزات پزشکی به شرط سلامت و تمیز بودن دستگاه هزینه کمتری را پرداخت خواهید نمود. پزشکان عزیز و مراکز درمانی مشاوره و پیشنهاد های ویژه را از همکاران ما دریافت نمایند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما