لیست قیمت انواع دستگاه سونوگرافی دامپزشکی

انواع دستگاه های سونوگرافی دامپزشکی را برای مراحل تشخیصی در چه حیواناتی می توان استفاده نمود؟ کاربرد دستگاه سونوگرافی دامی چیست؟ لیست قیمت فروش انواع دستگاه های سونوگرافی دامپزشکی چگونه در دسترس قرار می گیرد؟

پیش از آنکه بخواهیم پاسخی به سوالات فوق به ویژه قیمت دستگاه سونوگرافی دامی دهیم بهنر است مروری بر کاربرد این نوع دستگاه ها بیندازیم.
همانطور که می دانید امواج اولتراسونیک یا مافوق صوت با عبور از بدن، خطر جدی ایجاد نمی کنند بنابراین دستگاه سونوگرافی دامپزشکی، اثر نامطلوبی روی دام ندارد. فقط ممکن است نسبت به معاینات احساس خوبی نداشته باشد. در این حالت نیاز هست به نحوی حیوان آرام و بی حرکت نگه داشته شود.

دستگاه سونوگرافی دامی

دستگاه سونوگرافی دامپزشکی چیست؟

فروش دستگاه سونوگرافی دامپزشکی با اهداف تشخیصی انجام می شود و نه درمانی. این وسیله توسط تکنولوژی پیشرفته پردازش امواج مافوق صوت عمل می کند. یکی از حیاتی ترین اجزای دستگاه سونوگرافی حیوانات، پروب می باشد.

پروب یا ترانسدیوسر امواج مافوق صوت را به درون بدن حیوان ارسال و امواج برگشت داده شده را دریافت می کنند. در چنین حالتی پردازشگر قدرتمند دستگاه سونوی دامی با تحلیل این امواج تصاویری را روی مانیتور نمایش می دهد. بنابراین یکی از ملاک هایی که در خرید دستگاه سونوگرافی دامپزشکی توجه به پروب و فرکانس تحت پوشش آن می باشد.

چنانچه گفته شد تصویربرداری به روش سونوگرافی یک روش بی خطر است. فقط در برخی مواقع ممکن است باعث گرم شدن بافت بدن و در نتیجه برخی آسیب ها شود که این موضوع چندان جدی و فراگیر نمی باشد. این روش در دستگاه های سونوگرافی پیشرفته انسانی نیز به همین صورت است.

فروش دستگاه سونوگرافی دامپزشکی

کاربرد دستگاه سونوگرافی دامپزشکی

دستگاه سونوی دامپزشکی میتواند کاربردهای فراوانی در تشخیص نارسایی ها و نیز کنترل سلامت یک حیوان داشته باشد. با این حال مهمترین کاربردهای این دستگاه موارد زیر می باشد.

  • تعیین دوقلوزایی
  • تعیین جنسیت جنین
  • کنترل اندام های داخلی 
  • تشخیص آبستنی زودهنگام
  • بررسی وجود کیست تخمدان
  • بررسی بیماریهای مرتبط با تولید مثل
  • کنترل و تشخیص مرگ زودهنگام جنین و… 

موارد فوق بسته به اینکه برای چه دامی قرا هست کنترل صورت گیرد در زمان های مختلفی انجام می شود. همینطور ذکر این نکته ضروری است که هر پروب با فرکانس کاری مشخصی عمل می کند.

بنابراین دقت دستگاه سونوگرافی دامی تابع پارامترهای مختلفی می باشد. این پارامترها می تواند در فروش دستگاه سونوگرافی دامپزشکی تاثیر مستقیمی داشته باشد.

دستگاه سونوگرافی دامی

انواع دستگاه سونوگرافی دامپزشکی

وقتی صحبت از انواع دستگاه سونوگرافی حیوانات می شود معیار تقسیم بندی اهمیت پیدا می کند. در یک تقسیم بندی می توان بر اساس حجم و ابعاد این دستگاه ها را به موارد زیر تقسیم کرد:

  1. دستگاه سونوگرافی مبله دامی : این نوع دستگاه دارای کیبورد، مانیتور بزرگ و کنسول هستند. کاربرد این دستگاه ها در کلینیکهای دامپزشکی است. به دلیل حجم، ابعاد و وزن این نوع دستگاه ها امکان جابه جایی کلی یعنی از ساختمانی به ساختمان دیگر دشوار است. بنابراین خرید دستگاه سونوگرافی حیوانات در مدل مبله تنها به مراکز دامپزشکی مجهز توصیه می شود. کلینیک هایی که غالبا برای سونوگرافی سگ و گربه و… کاربرد دارند. عمدتا قیمت دستگاه سونوگرافی دامی مبله بیش از انواع پرتابل آن می باشد.
  2. دستگاه سونوگرافی پرتابل دامی : این نوع از دستگاه ها که به دستگاه سونوگرافی دامی قابل حمل نیز مشهور هستند به دلیل کم حجم بودن، حمل و نقل راحت تری دارند که خود به دو نوع زیر تقسیم بندی می شوند: نوع اول در ابعاد لپ تاپ هست که می تواند باتری دار یا بدون باتری باشد. این مدل هم قابل حمل و هم مناسب کلینیک های دامپزشکی می باشد. گرچه هنوز نسبت به یک دستگاه سونوگرافی جمع و جور و سبک، محدودیت هایی دارد. نوع دوم این دستگاه ها، کوچک . کم حجم و با باتری قوی مناسب دامداری ها و معاینات دام های سبک و سنگین می باشند.

خرید دستگاه سونوگرافی گاو

قیمت دستگاه سونوگرافی دامی

قیمت گذاری دستگاه های سونوگرافی تابع موارد زیر است. بنابراین تلاش کنید انتخاب درستی داشته باشید.

  • برند دستگاه
  • تکنولوژی به کار رفته در دستگاه
  • تعداد پروب و اکسسوری دستگاه
  • کاربری طراحی شده برای دستگاه
  • آپشن ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه

دامپزشکان محترم باید بدانند که در هنگام خرید دستگاه سونوگرافی گاو یا گوسفند، نیار به هزینه زیادی ندارند. قیمت دستگاه سونوگرافی دامی الزاما به معنای بهتر بودن آن برای کاربر نیست.

از طریق این سایت و با کمک مشاوره کارشناسان ما لیست بهترین دستگاه های سونوگرافی دامپزشکی به همراه قیمت فروش آنها که بسیار مناسب می باشد در اختیارتان قرار می گیرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما